וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה: הכשר למסעדות פתוחות בשבת

14.7.2014 / 13:00

היום עברה הצעת החוק של ח"כ שטרן לפיה בתי אוכל שפועלים בשבת יוכלו לקבל תעודת כשרות מיוחדת לימי חול. שטרן: "תגרום להרבה יותר מסעדות להיות כשרות ותציג יהדות מחברת"

משגיחי כשרות. Kathy Willens, AP
משגיחי כשרות/AP, Kathy Willens

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) לפיה יוכלו בתי אוכל שרוצים להמשיך ולפעול בשבת לקבל תעודת כשרות מיוחדת לימי חול.


כיום, קובע חוק הונאת הכשרות כי "במתן תעודת הכשר יתחשב הרב בדיני הכשרות בלבד" כאשר בפועל נשקלים שיקולים אשר אינם כשורים לכשרות המזון כגון: הצגות ומופעים לא צנועים, עריכת טקסים לא לפי ההלכה היהודית ועוד. בנוסף, אין באפשרות של בתי אוכל לקבל תעודת כשרות אם ברצונם לפתוח בשבת. על פי ההצעה של ח"כ שטרן תעודת ההכשר תינתן לבית העסק בהתחשב אך ורק במידת כשרותו של המזון.

עוד בוואלה! יהדות

מיוחד: כך ייראה צה"ל במדינת הלכה

"רשתות התקשורת המרכזיות בארה"ב מעלימות מידע חשוב"

"שמע ישראל" אינה קיצוניות דתית: תגובה למתקיפי המח"ט

תיקון זה נובע, בין היתר, ברוח פסיקתו של בית המשפט העליון אשר קבע כי החלטות מועצת הרבנות הראשית להתנות בתנאים שאינם שייכים לדיני כשרות המזון את מתן תעודת הכשרות התבססו על שיקולים שאינם בגדר הסמכות המוקנית להם בחוק. לגבי פתיחת בתי האוכל ביום שבת, מוצעים סייגים הלכתיים שונים, לרבות שימוש בכלים נפרדים לימי החול וליום השבת, אשר מאפשרים לעסקים לקבל תעודת הכשר לימי החול בלבד. סייגים אלו מקובלים כיום ברשויות מקומיות בצפון הארץ וקיבלו אסמכתא מרבנים בכירים.

ח"כ שטרן אמר היום לאחר האישור הוועדה: "נושא הכשרות הוא נושא נוסף בסוגיית דת ומדינה בעל היבטים רבים המצריכים שינויים חקיקה. הצעת החוק, שנסמכת על עמדתם של רבנים חשובים בציונות הדתית, תגרום להרבה יותר מסעדות להיות כשרות ובשורה התחתונה להציג יהדות מחברת ולא יהדות דוחה".

הרב גלעד קריב, מנכ?ל התנועה הרפורמית אמר כי "הצעת החוק מעדיפה בצורה ברורה את החיבור של הציבור למסורת על פני אינטרסים של מונופול מושחת. במדינה מתוקנת כלל לא היינו נזקקים לחוק בשל הפסיקה הברורה שיש להעניק תעודות כשרות על סמך עניינים הקשורים לכשרות המשון,אולם במדינת ישראל כוחו המשחית של הממסד הרבני מחייב חקיקה כדי להבטיח את המובן מאליו."

מנגד, ח?כ משה גפני אמר בתגובה כי החוק יגרום שלא תהיה כשרות בישראל. ?אין דבר כזה שתעודת הכשרות תהיה נפרדת משמירת השבת. הממשלה הרעה הזאת מאשרת כל חוק שפוגע בדת ובהלכה ואני מקווה שהבית היהודי יגיש ערר על החוק?.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully