וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אורבך נגד חוק הכשרות של שטרן

16.7.2014 / 14:39

השר אורבך הגיש ערר לממשלה נגד הצעת חוק הכשרות של שטרן. אורבך: "הצעת החוק עלולה לגרום שאלפי בתי עסק נוספים ייפתחו בשבת". שטרן: "הבית היהודי ממשיכה להשניא את היהדות"

משגיחי כשרות. Mark Lennihan, AP
משגיחי כשרות/AP, Mark Lennihan

הבית היהודי נגד התנועה: ח"כ אורי אורבך ("הבית היהודי") הגיש היום ערר לממשלה על הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן ("התנועה") שמבקשת לחייב את הרבנות הראשית להעניק תעודות כשרות לעסקים הפועלים בשבת, בכפוף לשמירה על כשרות המזון, ומבלי לבחון שיקולים נוספים כחילול שבת. הגשת הערר גרר עימות נוסף בין שתי מפלגות הקואליציה.

עוד בנושא בוואלה! יהדות

מהפכה: הכשר למסעדות פתוחות בשבת

"נקווה שלא ימציאו כשרות על חזיר"

השר אורבך הסביר כי הגיש את הערר לאחר שהבינו במפלגתו כי "הצעת החוק בצורתה הנוכחית עלולה לגרום לכך שאלפי בתי עסק נוספים ייפתחו בשבת". לדבריו, "הדבר יפגע באופי השבת במרחב הציבורי, בזכויות עובדים דתיים וחילונים, ויחזק כשרויות ובד"צים פרטיים על חשבון הכשרות של הרבנות. אני מודע גם ליתרונות שיש בהצעה ולכן נבוא בדברים עם המציע כדי לחזק את הכשרות בלי לגרום לפתיחה המונית של בתי עסק בשבת".

הגשת הערר גררה עימות נוסף בין ח"כ אלעזר שטרן לבין מפלגת הבית היהודי. "היא ממשיכה לייצג את העמדות הכי קיצוניות ביהדות", אמר שטרן, והוסיף: "צר לי שמפלגה שבמשך כל קמפיין הבחירות שלה טענה כי תייצג את קולה השפוי של היהדות נהפכה לעושה דברים של הציבור החרד"לי והמפלגות החרדיות וממשיכה להשניא את היהדות על רוב העם בישראל".

זו לא הפעם הראשונה שבה מפלגת הבית היהודי מפעילה את כוחה נגד חוקים שהגיש ח"כ שטרן. בימים האחרונים פעלו גורמים במפלגה להחליף את הצעת חוק הגיור של שטרן בנוסח מחודש של החוק שיוגש כהחלטת ממשלה וזאת במטרה לרצות את החרדים והרבנות הראשית לישראל. בשל כך, הם פעלו לבטל דיון בוועדת חוקה של הכנסת שהייתה אמורה להתקיים בתחילת השבוע. לאחר תיווך בין לשכת ראש הממשלה ופגישה שבה השתתפו הצדדים - הדיון בוועדה בוטל.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully