וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר הקודש שהציל את חייו של הלוחם בעזה

21.7.2014 / 11:00

הוריו של של יוסי גיברלטר, לוחם בנח"ל שנפצע בהתקלות עם מחבלים, טוענים כי חייו ניצלו בזכות הספר הקבלי שנשא בתוך האפוד . "הרופאים אומרים שהיו לו ניסים גדולים"

צילום: אבי כהן, בני ואינר, יותם רונן, קובי אליהו, דו"צ, רויטרס, שי מכלוף; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

כך הציל הספר את חייו של החייל שלחם בעזה: יוסי גיברלטר, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, נכנס בסוף השבוע האחרון לרצועת עזה. בחילופי אש עם מחבלים, הוא נפצע באורח בינוני ואושפז בבית החולים "ברזילי" באשקלון. כשהוריו שמעו מהרופאים סקירה על מצבו, הם הבינו את הנס שהתרחש, לדבריהם, בעקבות הספר "נועם אלימלך" של רבי אלימלך מליז'נסק שנשא בנם בזמן הלחימה בתוך האפוד.

עוד בוואלה! יהדות

"פרויקט שמירה": לכל חייל יש "תומך לחימה"

הקמפוס החרדי מתעלם מהלחימה בעזה?

הפרדת הכשרות מהשבת: סיבה לאופטימיות

יצחק וורדה גיברלטר, הוריו של יוסי, סיפרו בשיחה עם וואלה! יהדות כי ביום חמישי בערב, שעות ספורות קודם הכניסה לעזה הם שוחחו עם בנם בטלפון. "הוא סיפר לנו שהוא מתכונן לקראת כניסה לעזה", סיפרו, "משום מה התעקשנו לשאול אותו האם הספר 'נועם אלימלך' נמצא עליו והוא השיב שהוא החליף אפוד עם חבר והוא לא מוצא אותו".


בשלב הזה, התעקשה ורדה שבנה ימצא את הספר לפני שהוא יוצא ללחימה בתוך עזה, "ההתעקשות הייתה גדולה. דרשתי ממנו שהיפוך את התיק או שימצא את האפוד שלו שנתן לחבר". סמוך לשעת חצות, בנה שוחח עמה בפעם האחרונה ושיגר לה את התמונה של האפוד, הקסדה, הנשק והספר הקדוש.

חייל נח"ל נהרג ברצועה; צה"ל איתר פתחי מנהרות. דובר צה"ל
חיילי נח"ל מאתרים פתח מנהרה/דובר צה"ל
הספר שהציל את חייו של החייל בעזה. באדיבות המצולמים
האפוד, הנשק והספר של לוחם הנח"ל/באדיבות המצולמים

בלילה שבין שבת לראשון, בהיתקלות עם מחבלים בתוך עזה, יוסי נפגע באורח בינוני כתוצאה מירי לעבר הכוח. הוא פונה לבית החולים ברזילי במצב בינוני, הוכנס לניתוח וכרגע הוא מתאושש. "הרופאים אומרים שהיו לו ניסים גדולים", סיפר אביו, "שהספר הוא זה שהציל אותו, ואם הכדור היה פוגע כמה סנטימטרים ימינה יותר, לא היינו רואים אותו יותר".

הוריו של יוסי הם מקורבים לאדמו"ר מסדיגורא. "אביו זכרונו לברכה היה תמיד מבקש מהחיילים לקחת איתם תמיד את הספר בתוך האפוד כאות שמירה. כנראה שמשם קיבלנו את זה ובזכות זה הוא ניצל. הקדוש ברוך הוא מדקדק כחוט השערה. אותו כדור יכול היה להרוג אותו".

ה"נועם אלימלך" הוא ספר שחיבר רבי אלימלך מליז'נסק. ספר שמחולק לשני חלקים והוא מלקט את דברי התורה ושיחותיו של הרבי על פרשיות השבוע שנאמרו על ידו בסעודות השבת. במשך ימי חייו, לא אפשר הרבי להדפיס את ספרו ורק שנה לאחר פטירתו, נדפס הספר לראשונה בגליציה ומאז יצא לאור בלמעלה מאלף מהדורות. גדולי החסידים ייחסו לו סגולות גדולות והעיקרית שבהן היא שמירה על הביטחון. לספר סגולה נוספת, בזמן הלידה כאשר האישה כורעת ללדת, נהוג להניח את הספר מתחת לכרית להצלחת הלידה וללידה קלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער הספר "נועם אלימלך"/מערכת וואלה!, צילום מסך
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully