וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאז שמחמוד מנסור נעצר, יותר נשים במצוקה מתלוננות"

28.10.2014 / 15:02

"יד לאחים" ו"להבה", ארגונים העוסקים במניעת התבוללות ומסייעים לנשים ונערות שנישאו או נקלעו לקשר עם ערבים דיווחו כי מאז שמחמוד מנסור נעצר, הם קיבלו יותר פניות מנשים במצוקה. "מעצרו העניק להן את הכוח לעשות צעד חשוב"

צילום: יותם רונן, עריכה: קשת סידי

חתונתם של מחמוד ומורל

"מאז מעצרו של מחמוד מנסור, יש עלייה במספר הפניות", כך דיווחו היום (שלישי) ארגונים העוסקים בסיוע לנשים שנישאו או נקלעו לקשר עם ערבים. מנסור בן ה-26, יחד עם אשתו הטרייה, מורל, העלה את חמתם של פעילי ימין שנאבקו נגד מה שכינו "החתונה המעורבת". ביום שישי הוא נעצר בגין חשד לסחר בסמים ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

שאלת רב: מותר לעשן גראס בשנת שמיטה?

ברק מהשמיים זאת הוכחה למציאות האל?

סילבן שלום, מאיפה היהירות ללעוג לפחח?

מרגישה הכי אשה - כשלא בוהים לי במחשוף

לפי "יד לאחים", ארגון חרדי שנאבק בנישואי תערובת, אך התפרסם בעיקר בזכות מבצעים לחילוץ נשים ונערות יהודיות מכפרים ערביים שאליהם הגיעו בעקבות קשרים רומנטיים, המעצר של מנסור "הוביל להתעוררות בפניות של נשים ובנות שהחליטו לשקול מחדש את צעדיהן".

מורל מלכה ומחמוד מנסור ביום חתונתם, 17 אוגוסט 2014. רויטרס
מורל ומחמוד ביום חתונתם./רויטרס

הרב שמואל ליפשיץ, מראשי הארגון, אמר לוואלה! יהדות שישנה עליה דרמטית במספר הפניות למוקד האנושי. "ביום רגיל אנחנו מטפלים ב-8 עד 10 פניות חדשות ולעומת זאת מאז יום שישי הגיעו אלינו בכל יום 20 עד 30 פניות". רוב הפניות, כך לדבריו, הגיעו מנשים שחיות בתוך כפרים ערביים, ערים מעורבות או סובלות מאלימות קשה.

"לפעמים אלו פניות מהנשים עצמן ובמקרים אחרים מדובר בפניות מבני המשפחה שלהן. סיפור מעצרו של מחמוד מעניק להן את הכוח לעשות צעד, לפנות אלינו ולעזוב את בעליהן. הוא מהווה כוח הרתעה בפניהן. אלו נשים שחיות בקושי ובסבל רב ואנחנו מציעים להן את העזרה הנדרשת ומבטיחים לעמוד מאחוריהן בכל מה שנדרש".

הגשת צו גירוש לחנין זועבי בביתה בנצרת עילית, יוני 2014. אדריאן הרבשטיין
בנצי גופשטיין/אדריאן הרבשטיין

בנצי גופשטיין, מנכ"ל ארגון להב"ה למניעת התבוללות, הוסיף כי ריבוי הפניות אליהם החל מיד לאחר המאבק שניהלו בחתונה של מחמוד ומורל, אך הוא גם חש זאת בימים האחרונים. "בכל פעם שדיברו על כך בתקשורת, אנחנו חשים שמספר הפניות בהשוואה לימים רגילים עולה. רק אתמול טיפלנו ב-3 נערות שהיו להן קשרים עם ערבים והמשפחות שלהן ביקשו מאיתנו עזרה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully