וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים על אירועי הדרבי: "הידרדרות החינוך החילוני"

4.11.2014 / 16:09

אתרי האינטרנט החרדים חרגו ממנהגם והגיבו לאירועי הדרבי האלימים. מ"הידרדרות של החינוך החילוני" ועד לביקורת פנימית על המגזר: "הטירוף חסר ההיגיון הזה מצוי גם אצלנו"

one

אתר "כיכר השבת", מאתרי החדשות הפופולריים והתוססים במגזר החרדי, מצא אמש (שני) את הסיבה בגינה תקף אוהד הפועל תל אביב את שחקן הקבוצה היריבה ערן זהבי. בידיעה שדיווחה על אירועי הדרבי הסוער נטען כי "הידרדרות של החינוך החילוני" היא הגורם לתקיפה לאחר שזו "הגיעה אל מגרשי הספורט".

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

פטירת רחל אמנו: תעשיית הסגולות שמגלגלת מאות אלפים

לינוי בר גפן: רצח רבין שינה את חיי

בלי שנרגיש: כך השמיטה שולטת בכולנו

מאז אירוע הדרבי הסוער, כלי התקשורת בישראל עוסקים בו בהרחבה. לעומתם, התקשורת החרדית ה"ממסדית", הפועלת תחת צנזורה קפדנית, התעלמה לחלוטין מהמקרה שכן תפיסת עורכיהם היא שהעיתונות היא גורם מחנך, שתפקידו למנוע מהקוראים – חשיפה לתכנים מעין אלה. אלא שחלק מאתרי האינטרנט החרדיים, שנחשבים לפורצי דרך במגזר החרדי, חרגו ממנהגם וכתבו על כך בהרחבה.

חיים אילוז, העורך הראשי ב"כיכר השבת", הסביר כי "הציבור החרדי בכללותו מתרחק מהתרבות הזו והאלימות שנראתה בדרבי התל אביבי מסבירה היטב את הסיבה לכך". עם זאת, אילוז הוסיף כי מדור הספורט באתר הוקם "כדי לספק מענה ראוי ומתאים עבור מי שמתעניין בכך".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מתעמת עם אוהד. ברני ארדוב
אירוע הסוער בדרבי./ברני ארדוב

באתר "חרדים 10" הקדישו לאירועי הדרבי שני מאמרים. תחת הכותרת "בין המכות בדרבי התל-אביבי למלחמת השונאים והמחבלים" (שתי קבוצות יריבות בישיבת פונביז'- י.א), מתח הכותב אליעזר היון ביקורת על המגזר החרדי וטען כי "הטירוף חסר ההיגיון הזה מצוי גם אצלנו". במאמרו הוא ניסה לענות על השאלה "מה יש בכדורגל שמקסים כל כך הרבה אנשים, ששואב אליו מאות מיליונים של בני אדם מסביב לעולם?" ובהמשך סקר את האירוע שהתרחש אמש בדרבי תוך שהוא משווה אותו לאירוע חרדי "מדומיין", כלשונו.

"קבוצת בחורים פסעה ברחובות העיר החרדית כאשר נתקלה באחד מרבניו השנואים של בני הפלג השני", כתב, "אוהדה השרוף (גרופי) של הקבוצה היריבה, לא היה מסוגל לראות את אותו רב מהלך בשלווה והחל להכות אותו. בתגובה, פרצו בני הקבוצה השנייה בזעקות שבר והבטיחו להשיב מלחמה שערה, ומעגל האלימות הפיסית והמילולית עדיין לא הסתיים".

הוארך מעצר האוהד שתקף את זהבי - קטטה פרצה מחוץ לבית המשפט. מערכת וואלה!
הקטטה מחוץ לאולם בית המשפט./מערכת וואלה!

במאמר השני שהופיע באתר נכתב בהומור כי "כשהספורט הוא פתאום גם השקפת עולם רבת עומק, רבדים, נימוקים, תילי תילים של פרשנויות ועילה ל"גאווה לאומית", כשהכדורגל הוא הדת החדשה, אין כל סיבה האמורה למנוע מהמאמין האדוק לנסות לעשות מעשה דאעש ולערוף את ראש הכופר מהקבוצה היריבה".

לעומת "כיכר השבת" ו"חרדים 10", אתר "בחדרי חרדים" התעלם לחלוטין מהדרבי. אבי גרינצייג, העורך הראשי הסביר כי אף ידיעה לא עסקה בנושא "מאותה סיבה שאתר חרדי לא אמור לסקר דקירה במועדון או קטטה בעולם התחתון, אינני חושב שהגולש החרדי מחפש מידע מצחין שכזה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully