וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דתייה סולקה מדירה בשל תמונת וואטסאפ

12.11.2014 / 20:15

זוג עם שני ילדים נדרשו לעזוב את הדירה ששכרו בביתר עילית מאחר והאישה לא עמדה בתנאי הצניעות של בעליה. "הוא טען שתמונת הפרופיל שלי בוואטסאפ לא צנועה. אני נסערת ומזועזעת"

בית"ר  עילית, פברואר 2013. מור שאולי
ביתר עילית/מור שאולי

מלחמת הצניעות עולה שלב: זוג עם שני ילדים נדרש היום (רביעי) לעזוב את הדירה ששכרו בעיר החרדית ביתר עילית, בשל טענות של בעל הדירה כי האישה לא עמדה בדרישות הצניעות שהציב לה. נוסף לכך, הוא גם טען בפניה כי לאחרונה היא פרסמה תמונת פרופיל לא צנועה בוואטסאפ.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

אנחנו במלחמת דת, להנהגה הדתית יש אחריות

מתקפה חרדית נגד פולישוק: "סדרה אנטישמית"

הפתרון התנ"כי: מוסלמים ויהודים יחד על ההר

הזוג הגיע לגור בביתר עילית לפני כשנתיים. "הגענו לכאן בטעות", אמרה האישה סימה שציינה כי היא משתייכת למגזר הדתי. "חתמנו על חוזה שכירות לשנה ובסיומו חתמנו על חוזה נוסף שאמור להסתיים בעוד שבועיים. לפני מספר ימים, ביקשנו מבעל הדירה להישאר בה חודש נוסף בתשלום, מאחר והדירה אליה אנחנו עוברים בדרום תהיה מכונה רק בתחילת ינואר והוא הסכים".

אלא שבהודעה ששלח היום לסימה, טען בעל הדירה שהיא הפרה את תנאי הצניעות שהתחייבה לעמוד בהם ודרש ממנה לעזוב את הדירה. "האם את באמת חושבת שאנחנו נתחשב בך אם את לא מתחשבת בנו?", הוא כתב לה. "התנאי לחודש נוסף מעבר לחוזה הוא צניעות מלאה כל זמן אתם אצלנו. הסכמת לזה והבטחת לקיים את זה", הוא הוסיף, "זה כולל כל מה שאת עושה מחוץ לקירות הבית, כולל תמונות ווטסאפ. אם לא, נא לפנות את הדירה ביום היגמר החוזה".

סולקה מדירה בגלל צניעות. פייסבוק, צילום מסך
ההודעה שנשלחה לסימה./צילום מסך, פייסבוק

מעבר להודעה ששיגר אליה, גם בחוזה השכירות, הוסיף בעל הדירה סעיף חריג: "הסכם השכירות יעמוד בתוקפו במידה והשוכרים יעמדו בתנאי הצניעות כפי שסוכם מראש בין הצדדים".

סימה טוענת כי בעל הדירה מעולם לא פירט בכתב את תנאי הצניעות שנדרשים ממנה, אך אשתו דרשה שתתלבש בחצאיות צנועות ושרוולים ארוכים, "מידי פעם היא הייתה מעירה לי על הבגדים ומה ששבר את גב הגמל היה ששמתי תמונת פרופיל בוואטסאפ שהוא טען שהיא לא צנועה". לדבריה, "אני עושה את כל מה שצריך כדי שאוכל לגור פה. עכשיו אני נסערת ומזועזעת. איך אני אמורה להסתדר עם שני הילדים שלי בחודש הקרוב?".

עם זאת, היא לא מתכוונת להתנצל בפני בעל הדירה, "אני לבושה בדיוק כמו הבת שלו. לא עשיתי משהו רע שאני צריכה להתנצל עליו. אני עדיין לא יודעת איך אסתדר בחודש הקרוב, אבל עם כל הקושי בדבר, אחפש דירה נוספת לחודש הזה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully