וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האשליה הגדולה של החיים: איך מקיימים זוגיות מוצלחת?

בשיתוף שובה ישראל

30.11.2020 / 14:16

מהו סוד ההצלחה בין בני זוג או בין שותפים לעסקים? קבלו טיפ מהאדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מרבה לדבר בשיעוריו על החיים עצמם: זוגיות, הצלחה ואפילו עסקים. בסוף, יסוד אחד להצלחה של הכל - קריאת המפה בצורה בריאה ונכונה והכוונת הציפיות.

באחד משיעוריו האחרונים התייחס הרב פינטו לשותפות בין חברים או בין בני זוג ודיבר על האשליה, שבדרך כלל מתנפצת לרסיסים. ואלו היו עיקרי דבריו של האדמו"ר הרב פינטו:

כאשר האדם מכיר שותף חדש לעסקים ‏או כשהוא מתחתן, ברגע הראשון הכל נראה נוח וטוב והדברים נראים בבחינת "סוגה בשושנים". ואז מתקרבים הזוג לחתונה או החברים לשותפות, ומיום ליום מתגלים דברים אשר לא מסתדרים לאדם בנפשו. בצד אחד, מפריעה לאחד חריצות היתר של הראשון, ולשני מפריעה האדישות וכך הלאה ועוד דברים.

והנה ברגע אחד כל הבניין שהיה נראה בנוי לתלפיות עומד בפני חורבן, ותקווה גדולה עומדת לרדת לטמיון. פה צריך האדם לדעת יסוד גדול: אין שום זוג בעולם ושום שותפות מושלמת. בכל אדם יש דברים טובים בצורה מסוימת, ובצורה שנייה פחותים וכן הלאה.

שני שותפים עסק. ShutterStock
איך מתקיימים שותפים כאשר זה לא אוהב כמה דברים שהאחר עושה ולהיפך?/ShutterStock

להגיע לשנים בהן אחד ישלים את השני בכל דבר ודבר - אין מציאות כזאת בעולם, וזה חלום ואשליה, לא מציאותית ולא אמיתית. אדם צריך לסמן לו יסודות חשובים, עוגנים עיקריים בחייו שהם הדברים שהוא מאמין בהם, אלו שיעזרו לו להגיע להשגות רוחניות.

וכאשר יש לאדם את העוגנים המסוימים האלו, בהם ייתפס ועליהם יבנה את האהבה והידידות והשלמות. ומן הדברים האחרים ילמד להתעלם ולהקטין אותם, שלא יתפסו מקום רחב בחייו, כי זו עצת היצר הרע להיתפס בדברים השוליים ולבנות מהם עיקר, ולפרק ולהרוס כל חלקה טובה. יתמקד בעיקר של חייו ובהם יבנה את העיקר, את האהבה והאחווה.

אך אם האדם מאבד את העוגנים העיקריים של חייו, זה מצב שאסור לאדם לדמם ולאבד את היסודות ועקרונות הנפש. ילך לרבותיו, להתחקות אחרי הנפש, ומה בריא וטוב לו, לנפשו ולרוחו, שלא ישקע בתהום הייאוש, המצולות והיגון, כי אין דבר קשה מכך. כי כל רעה חולה מגיעה לאדם כאשר נפשו מתענה, ואינו חי את האמת שלו וחי חיי ריצוי אחרים, וחי את חיי כולם חוץ מאת חיי אותו האדם - הוא מקרב את מיתתו בייסורים קשים ובמכאובי הנפש.

הרב פינטו מסביר: מה קורה לאדם שמפחד מהקורונה?

מתורתו של הרב פינטו: הוא חמק ממוות, אבל כל רכושו נלקח. אז איך הוא עדיין הצליח בחיים?

בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully