וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נזר הבריאה": הרב הראשי קרא לגבאים להנגיש את בתי הכנסת

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל

30.11.2020 / 14:38

לקראת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, שיצויין ביום חמישי הקרוב, פנה הרב דוד לאו לגבאי בתי הכנסת בכל רחבי ישראל: "אני קורא לכולם לעשות הכל על מנת לאפשר למי שעם מוגבלות להתפלל כראוי"

אדם חרדי בכיסא גלגלים. ShutterStock
לסייע בכל דרך. חרדי בכיסא גלגלים נושא תפילה בכותל/ShutterStock

למרות המודעות הרבה לזכויותיהם של בעלי מוגבלויות, עדיין המציאות רחוקה מלאות שלמה. בעלי מוגבלויות מוצאים עצמם פעמים רבות חסרי אונים מול היעדר יכולת בסיסית לחיות את החיים הרגילים, ועיקר התלונות מתייחסות לסוגיית ההנגשה.

כעת, לקראת ציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, ביום חמישי הקרוב, י"ז כסלו תשפ"א, פנה הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לגבאי בתי הכנסת בכל רחבי הארץ, בבקשה להנגיש ולהתאים את בתי הכנסת כדי שכל מי שרוצה יוכל להגיע להתפלל, גם אם הינו מתמודד עם מוגבלות כזו או אחרת.

הרב הראשי כתב במכתבו לגבאים: "העולם הוא יציר כפיו של הקב"ה. יצירה זו כוללת את כל היקום, את האדם, את החי, את הצומח והדומם. האדם הוא נזר הבריאה ועבורו נתקן העולם הזה. לכל אחד יש את הייעוד ואת התפקיד שעליו למלא ולהשלים בחיי חיותו בעולם. יש אנשים שמבריאתם נולדו עם מוגבלות ויש כאלה שנסיבות העיתים, בשל מחלה או תאונה, נהיו עם מוגבלות".

הרב לאו הוסיף: "החובה האנושית של 'ואהבת לרעך כמוך' מופנית אל כל בני אנוש. כמו כן, מוטלת חובה נוספת לסייע למי שאין בידו התנאים והאפשרות לחיים תקינים ורגילים והא זקוק לסעד ולעזרה. בישראל נחקק חוק 'שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות'. מהות החוק המושתת על שני עקרונות שמובאים בתורת ישראל, האחד הוא ש'האדם נברא בצלם' והשני ש'גדול כבוד הבריות'. תורת ישראל חוקקה לנו את היחס לשונה ולמי שמוגבל כבר לפני אלפי שנים, בעת נתינת התורה".

לסיום, קרא הרב הראשי לכלל הגבאים להשקיע מאמץ למען המוגבלים: "אני קורא לכולם לעשות הכל למען אותם אלו שזקוקים להתאמות מסוימות, על מנת שיוכלו להשתלב בחיי הקהילה. יש להנגיש את בתי הכנסת לכולם, לאפשר גם למי שעם מוגבלות להגיע כראוי למקום זה".

התפללו: חבר מועצת חכמי התורה נדבק בקורונה

ניצחון ל"אגודת ישראל" בארצות הברית: בתי הכנסת יפתחו

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • בית כנסת
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully