וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיראן ועד וייטנאם: היוזמה היהודית שכבשה את העולם

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל

30.11.2020 / 14:53

בניסיון להיאבק במגיפת הקורונה, שלושה חסידי חב"ד מניו יורק החלו לפני מספר חודשים בכתיבת ספר תורה. הספר יוכנס באירוע חגיגי במיוחד ביום ראשון הקרוב, אחרי שיהודים מ-78 מדינות נרשמו בו ולמעלה מ-300 אלף אותיות נרכשו על ידי ובעבור יהודים מכל החוגים והעדות

קריאה בספר תורה - תפילת הדרך. ShutterStock
היוזמה יצאה מקראון הייטס והגיעה לכל פינה בעולם/ShutterStock

מגיפת הקורונה, שהחלה להשתולל ברחבי העולם לפני כ-10 חודשים לא פסחה גם על הקהילות היהודיות, וההערכה היא כי עד כה מצאו את מותם כתוצאה מהמגיפה בין 10 ל-20 אלף יהודים.

כאשר המגיפה הגיעה לארצות הברית והפילה מדי יום עשרות חללים בקהילות החרדיות בניו יורק, החליטו שלושה חסידי חב"ד משכונת קראון הייטס לקחת יוזמה ולהתחיל בכתיבת ספר תורה שיאחד את עם ישראל ויהווה עזרה רוחנית לעצירת המגיפה הנוראה.

הם עשו זאת על יסוד הסיפור הידוע על מייסד תורת החסידות, הבעל שם טוב הקדוש, אשר כתב ספר תורה מיוחד כאשר מגיפה השתוללה בעיירה מז'יבוז'.

רבנים מכל החוגים והעדות נתנו גם הם את ברכתם, ו-304,805 אותיות התורה נרכשו על ידי ובעבור יהודים מכל החוגים והעדות, לשמירה להגנה ולהצלה, לישועה ולרפואה. בדיקה שערכו הוגי הרעיון העלתה כי יהודים מ-78 מדינות ביקשו להירשם בספר, וביניהם יהודים מאיראן, איחוד האמירויות, מרוקו, טורקיה ו-וייטנאם.

לפני כשבועיים הסתיימה כתיבתו של ספר התורה בידי הסופר הרב משה קליין. ביום ראשון הקרוב, כ' כסלו ה'תשפ"א, יתקיים טקס הסיום של כתיבת האותיות האחרונות בספר התורה המיוחד, ואחריו יופיעו גדולי הזמר החסידי ר' אברהם פריד ור' מרדכי בן דוד ורדיגר בקונצרט מלא, בהפקה מיוחדת במינה, לרגל שמחת התורה. לצידם יופיעו גם האחים מרכוס מלהקת "היום השמיני" והזמרים ליפא שמלצר, חיים ישראל, שלמה שמחה, ברוך לוין, אלי מרכוס, שמולי אונגר, מנדי גייקובסון, לצד להקת לב ותזמורת פריילך.

הכנסת ספר התורה ההיסטורית תשודר באתר המיוחד של הפרויקט, במטרה להביאו היישר לסלון כל בית יהודי ברחבי העולם. "כיוון שהספר נועד למגר את המגיפה, אנחנו רוצים שגם יהודים שלא רכשו בו חלק ירגישו שהם חלק ממנו וינצלו מהקורונה", אומרים המארגנים.

"נזר הבריאה": הרב הראשי קרא לגבאים להנגיש את בתי הכנסת

התפללו: חבר מועצת חכמי התורה נדבק בקורונה

חיים רביבו, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • ספר תורה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully