וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינו כחולמים: משלחת מהאמירויות ומבחריין הדליקו חנוכייה בכותל

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

15.12.2020 / 12:37

המשלחת השתתפה באירוע מיוחד, בנוכחות הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שר הבריאות יולי אדלשטיין ונכבדים נוספים

הדלקת נרות עם אנשי איחוד האמירויות בכותל המערבי. הקרן למורשת הכותל המערבי,
המשלחת באירוע בכותל/הקרן למורשת הכותל המערבי

אם היו מספרים לכם לפני מספר חודשים שבחנוכה השנה תגיע לכותל המערבי משלחת מאיחוד האמירויות ומבחריין, ותשתתף בהדלקת הנרות המסורתית - כנראה הייתם חושבים שמדובר בחלום. אבל החיים מפתיעים לפעמים ואמש (שני), זה בדיוק מה שקרה.

המשלחת המדוברת, מהאמירויות ומבחריין, התייצבה בכותל המערבי והשתתפה במעמד הדלקת הנר החמישי של חנוכה. באירוע השתתפו גם הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, שר הבריאות יולי אדלשטיין ונכבדים נוספים.

במעמד ההדלקה נשא הרב עמאר דברים ואמר: "ההדלקה הזאת מאחדת את כל עם ישראל. תסתכלו טוב על הלהבות, למרות כל גווניה וצבעיה, אחת היא. אחת שעולה ומאירה ומדליקה מאליה. אנחנו, עם ישראל, בנויים שבטים שבטים ועדות שונות וזו תפארתנו. לא ניתן להפריד בינינו אפילו כחוט השערה. מותר לנו לחלוק זה על זה ולחשוב מחשבות שונות זה מזה וגם לעשות פעולות מגוונות ואחרות, אבל להישאר אחים. אחים שלא התפרדו ולא יתפרדו לעולם".

הרב רבינוביץ התייחס למשלחת מאיחוד האמירויות ומבחריין ואמר: "מי האמין שהשלום יבוא לביתנו בצורה כה מפוארת? זה נס חנוכה לראות איתנו משלחת מהאמירויות ומבחריין שמשתתפים בטקס הדלקת נר חנוכה".

אליעזר ראוכברגר, מ"מ ראש העיר ירושלים, אמר במעמד כי "הם תיכננו לעקור את התורה מעם ישראל, ולכן ההפך זה מסירות נפש למען התורה. חג החנוכה והדלקת נר חנוכה היא המשכה של המסורת. עם ישראל לא יכול להתקיים לא בארץ ישראל וללא בעולם ולא פה בעיר הקודם ללא המשך המסורת. אנו בעירית ירושלים עושים כל שביכולתנו להפיץ את אור המסור, 'הנרות הללו שאנו מדליקים, על הניסים ועל הנפלאות' שירושלים תהיה אור ומופת לכל עם ישראל".

בעקבות החתימה על ההסכם: הרב פינטו מרחיב את מערך הכשרות במרוקו

כך תחזק קהילת שובה ישראל את האחדות בעם בחנוכה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חנוכה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully