וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבן שלי ואני חילונים נימולים ואני גאה בזה

טל גלעד

29.11.2013 / 8:00

יש דברים יותר טראומתיים מברית מילה כמו היום הראשון בגן, בבי"ס ועוד. אף ארגון לא חושב שהם פוגעים בזכויות הילד כי אין בזה את ניחוח המלחמה בכפייה הדתית ובטקס הפרימיטיבי

ברית מילה. AP
ברית מילה/AP

התינוק לא רואה בזה פגיעה בזכויותיו החוקתיות כאדם

אני נימול. הבן שלי נימול. כל מי שאני מכיר בסביבתי הקרובה נימול, אני מניח את זה די בוודאות למרות שלא בדקתי. אף לא אחד מאיתנו זוכר את ברית המילה שלו כארוע טראומטי ונורא, כי היינו בני שמונה ימים, ולא זוכרים כלום מגיל שמונה ימים. לתינוק בן שמונה ימים גם אין מספיק מודעות כדי לפחד ממה שעומדים לעשות לו, לפתח טראומות, או כדי להתייחס לכאב כיותר מכאב רגעי ולא נעים. אין לו פחדים מפני ההשלכות על חיי המין שלו או על זהותו הגברית, הוא אינו רואה בזה פגיעה בזכויותיו החוקתיות כאדם, הוא לא יודע מה כל הדברים האלה, הוא יודע רק שכואב באותו רגע ואחר כך מפסיק לכאוב, וזה הכל, כי הוא רק תינוק בן שמונה ימים. לכן עושים את זה בגיל שמונה ימים.

אני לא רוצה בכלל להיכנס לשאלת הקנס שהטיל בית הדין הרבני על האישה שסירבה למול את בנה, אני לא יודע מה הנסיבות, ולא נכנס לשאלה האם בכלל יש למוסד כלשהו זכות לכפות את זה. זה לא הענין. ברית מילה זה משהו שיהודים עושים כבר ארבעת אלפים שנה, לא גורם לשום בעיה רפואית (כנראה להיפך) ולא מהווה טרגדיה לאומית או אישית הטבועה בזכרון הגנטי שלנו.

סירבה למול את בנה - ותיקנס

יהודים, מוסלמים ונוצרים הפגינו בגרמניה נגד האיסור על קיום ברית מילה, ספטמבר 2012. רויטרס
הפגנה בגרמניה נגד החוק האוסר ברית מילה/רויטרס

הרבה פחות גרוע מארועים אחרים שתינוק עובר בחייו

גילוי נאות - גם אני הייתי עצבני בברית המילה של הבן שלי, וגם אני זוכר את עצמי באותו יום מוכן להרביץ לכולם. אבל בשורה התחתונה אנחנו יהודים, ויהיה הרבה יותר טיפשי ואגואיסטי אם בשם לוחמנותי הוא יעמוד בפני הדילמה הזו בגיל עשרים, עם כל הפחדים שהוזכרו קודם ושלא קיימים בגיל שמונה ימים. ואני לא רוצה להזכיר דת אחרת בה עושים את זה בגיל 13, כאשר אתה גם מפחד וגם מכריחים אותך. ככה זה דקה אחת לא נעימה לתינוק, יום עצבני אחד של ההורים, ונגמר.

הרבה פחות גרוע מארועים אחרים שתינוק עובר בחייו, החל מהלידה – ארוע מבהיל בפני עצמו, דרך כאבי אוזניים, כאבי שיניים המתחילות לצמוח, זריקות חיסון, פחד ועצב ברגעים שאותה אם מלאת עוז ועצמאות המסרבת למול את בנה יוצאת לבלות כי זו זכותה ואף אחד לא יקבע לה, היום הראשון בפעוטון, בגן, ועוד סידרה ארוכה של ארועים הרבה יותר לא נעימים מברית המילה, שמתגברים עליהם וממשיכים לגדול, ואף ארגון לוחמני לא רואה בהם משהו הפוגע בזכויות האדם של הילד. כנראה כי אין בזה את הניחוח המשכר של מלחמה בכפייה הדתית ואי אפשר להתענג על המילים "טקס פרימיטיבי".

אגב, מעניין שחלק ניכר מהעם הפרימיטיבי והאכזרי החי באמריקה עושים את זה לילדיהם בלי רעש וצלצולים וזכויות אדם. טוב, נו, גויים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully