וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "נספר לעולם איך ישראל מרעיבה ילדים"

24.12.2013 / 10:53

בכירי האדמו"רים והרבנים החרדים ייצאו לארה"ב כדי להיאבק בחוק הגיוס ולספר לעולם איך ישראל מרעיבה ילדים ומכניסה לכלא לומדי תורה. ח"כ ליצמן: "נזעזע העולם, יהיה כאן מרד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליצמן נגד נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתכוננים לנסיעת האדמו"רים

לקראת פרסום מסקנות ועדת שקד המנסחת את החוק לשוויון בנטל, ממשיכים ברחוב החרדי במאבק נגד הגיוס: אחרי שהקיצונים הפגינו מול כלא 6, הליטאים והספרדים התכנסו ופרסמו הצהרות נגד החוק המתגבש, החסידים החליטו השבוע להעצים ולהרחיב את המאבק אל מעבר לים.

בכירי האדמו"רים, חברי "מועצת גדולי התורה", של "אגודת - ישראל" ייצאו בעוד שבועיים למסע בזק לארצות-הברית כדי להיאבק בחוק החדש. מאחורי הנסיעה עומדים שני אדמו"רים בולטים, גור ובעלז, המובילים את החסידויות הגדולות בישראל וגם מחזיקים בכוח פוליטי משמעותי במגזר החרדי. אליהם, ככל הנראה, יצטרפו 6-8 אדמו"רים נוספים.

ליצור לחץ בינלאומי על ראש הממשלה

בנסיעה שצפויה להימשך מספר ימים קצרים, ישתתפו האדמו"רים בהפגנה גדולה, בה ישתתפו גם בכירי הרבנים בארה"ב. האדמו"רים צפויים גם להיפגש עם גורמים שונים. המטרה היא להשפיע על דעת הקהל בעולם וליצור לחץ בינלאומי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו והממשלה עצמה, לאחר שהם יוצגו כרודפים את החרדים ואת בחורי הישיבות.

בנוסף, האדמו"רים יעשו מאמצים לרתום את הונם של העשירים החרדים בחו"ל למאבק נגד הגיוס, במטרה שאלו יסייעו כלכלית לישיבות ולמוסדות החינוך החרדים שספגו לאחרונה קיצוץ בתקציבים וצפויים להם קיצוצים נוספים בהמשך. בשלב הזה, ההכנות האחרונות לקראת הנסיעה עוד בשלבי תכנון ולוח הזמנים והפגישות עוד נתון לשינויים.

את הנסיעה שכרוכה בהוצאות כספיות המסתכמות במאות אלפי דולרים, תממן "אגודת ישראל" ותורמים פרטיים ולפי התכנון, האדמו"רים הזוכים לכבוד והערצה רבה, יטוסו במחלקה הראשונה, בעוד עוזריהם המכונים "המשמשים בקודש", יטוסו במחלקה הרגילה.

כל הנאומים ימסרו בשפת האידיש

סוכני נסיעות, העובדים במגזר החרדי, סיפרו היום כי על אף העובדה שטרם הוזמנו כרטיסים לאדמו"רים ועדיין לא ברור על איזו טיסה יעלו, כבר נרשמה עלייה במחירי הכרטיסים בתאריך המיועד לאור הביקוש הגדול.

ברחוב החרדי הקיצוני בארצות-הברית, לא ממהרים לתמוך בנסיעה ומציבים שורת תנאים ודרישות כמה שנראה כניסיון להפעיל שרירים נגד החסידויות בישראל. כך לדוגמה, סאטמר, חסידות קיצונית אנטי ציוניות, העבירה ביממה האחרונה מסרים מהם ניתן ללמוד כי היא מתנה את הצטרפותה בדרישות שונות, ביניהן, שאף חבר כנסת חרדי, בעבר או בהווה, לא יישא דברים, כל הנאומים ימסרו בשפת האידיש, מלבד דרשה אחת באנגלית, ובנוסף שהנאומים יעסקו רק בגיוס ולא בבקשת תרומות.

האדמו"ר מסאטמר במתקפה חריפה נגד מחאת הגיוס

כנס נגד הגיוס: נגיב כאדם שמבקשים לפגוע בחייו

החרדים פותחים ישיבה בכלא

לחשוף ולזעזע את העולם בגזירות שמוטלות עלינו

למרות הקשיים שמערימה החסידות, בציבור החרדי מגדירים את הנסיעה של האדמו"רים "היסטורית", ח"כ יעקב ליצמן מ"יהדות התורה" אמר בשיחה לוואלה! יהדות כי "האדמו"רים יספרו לכל העולם, איך מדינת ישראל מרעיבה ילדים ומכניסה לכלא לומדי תורה. לא היה כדבר הזה מעולם. זו המדינה הראשונה בעולם שרוצה לרשום תחת רישום פלילי את מי שרוצה ללמוד תורה".

לדבריו, המטרה בנסיעה היא "לחשוף ולזעזע את העולם בגזירות שמוטלות עלינו". ליצמן, המשמש גם כנציגה של גור, החסידות שיזמה את הנסיעה, התייחס לדיונים בוועדת שקד שנמצאת לקראת סיום עבודתה על חוק הגיוס החדש ואמר כי "אם יהיו סנקציות פליליות או כלכליות נגד בני ישיבות, יהיה כאן מרד".

לפניות ליקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully