וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2084: מדינת ישראל, מדינת הלכה

אורן גבאי גולן

31.12.2013 / 16:23

הממשלה מורכבת רק מגברים, המיסים עלו בעשרות אחוזים, 5 שנים של מלחמת אחים בין החסידים לליטאים ולנשים אסור להסתובב ברחובות. העתיד של מדינת ישראל. תגובה לרב הלברטל

אלפי חרדים הפגינו בכיכר השבת בירושלים לקראת פרסום מסקנות פלסנר. עומר מירון
אלפי חרדים הפגינו בכיכר השבת בירושלים לקראת פרסום מסקנות פלסנר/עומר מירון

המאמר נכתב כתגובה למאמר של הרב הלברטל:

יותר חד מיניים ופחות חרדים. ישראל ב-2084

זה היום השישי בשבוע, יהודים ממהרים בסידורים אחרונים לפני כניסת השבת. הרחובות מחולקים לרבעים בהם נשים וגברים מסתובבים בנפרד. המרחב הציבורי מלא בחנויות של תשמישי קדושה, וחנויות הספרים מוכרים ספרי תורה והלכה. סדרת הספרים "תורת המלך" זכתה בפעם השביעית בתואר רב מכר.

תג מחיר

ברחובות פזורים רמקולים שמנגנים תפילות. ערביי ישראל גורשו מהארץ, כמו גם נוצרים ושאר מיעוטים שסירבו לעזוב מרצון. אזורים מבודדים הוקצו להומואים ולסביות, זאת כדי למנוע מהם להתפשט ולהיראות במרחב הציבורי היהודי. המיעוט היהודי-החילוני שנשאר לגור בערים הגדולות, נרדף על ידי חבורות חרדים ונפגע בפוגרומים מתוכננים. מסעדות שאינן כשרות סובלות מפעולות "תג מחיר" על ידי חרדים שמנפצים ושורפים אותן לעיתים קרובות.

שריפת חמץ במאה שערים והשכונות הסמוכות. עומר מירון
שריפת חמץ במאה שערים/עומר מירון

מלחמת אחים

חמש שנים מלאו למלחמת האחים בין החסידים לליטאים. חרף מחלוקות ללא פתרון, צבאות של חרדים גויסו מכל צד כדי לעשות סוף לחרמות.

משכן הכנסת מורכב מגברים בלבד, הכניסה לנשים או לאמצעי תקשורת אסורה. הכנסת מעבירה בקריאה שנייה את חוק בניית בתי כנסת בכל פינת רחוב. הרב-שר הפנים מכריז שבעקבות מלחמת האחים בין הליטאים לחסידים, תחולק המדינה לשטחים מופרדים בהם יורשו פלגי היהדות להתנהל בצורה אוטונומית בנושאי החינוך והכשרות. המיסים קפצו בעשרות אחוזים, זאת כדי לממן הכשר על החשמל, המים ועל רחובות שעדיין נשארו טמאים במדינה כי היו שייכים לגויים.

נשים חרדיות. עומר מירון
נשים חרדיות/עומר מירון

עוד בכותרות

תינוק בן שנה נלקח מהוריו החילונים בצו בית משפט רבני. הסיבה: סרבו למול אותו. התינוק נשלח לבית יתומים יהודי בעיר "קטיף" שליד עזה. בתחנות האוטובוסים פזורות קופות צדקה. התחבורה הציבורית דלה וצפופה, והאוטובוסים מחולקים לשני צבעים ע"פ המגדר שמורשה לנסוע בהם.

נערה בת 19.5 מתכוננת ליום חתונתה עם נער שאותו בקושי מכירה. החוק מחייב כל אישה עד גיל 20 למצוא שידוך, אישה בגיל 20 ומעלה שלא תמצא זיווג לא תוכל עוד לקיים מצוות פרו ורבו ותחויב לעבור ניתוח להסרת הרחם כדי לא להפוך לאם חד הורית.

שעת בין ערביים, קרני שמש בין העננים, רחובות העיר מלאים באנשים הלבושים שחור, מתרוצצים מפינה לפינה וממהרים לבתי הכנסת. נשים נצורות בבית מכינות את ארוחת יום השישי עם בנותיהן הקטנות. צפירה ארוכה נשמעת ברחבי הארץ, צפירה המודיעה על כניסת השבת.

מעוניינים לכתוב למדור הדעות של וואלה! יהדות?

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully