וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משותק בכל גופו, נתן גט לאשתו בעזרת מצמוץ עיניו

15.1.2014 / 11:00

חולה בטרשת נפוצה המשותק בכל גופו ומתקשר עם הסביבה בעזרת מצמוץ עיניו, נתן בימים האחרונים גט לאשתו לאור בקשתה. הדיינים: "פועלים בדרכים יצירתיות לפתור מקרים מסובכים"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

גבר שלקה בטרשת נפוצה, ומאז שוכב במיטתו מבלי יכולת להזיז איבר מגופו נתן בימים האחרונים גט לאשתו. איך זה קרה? בני זוג שנישאו לפני מספר שנים נאלצו להתמודד עם בעיה רפואית בלתי צפויה. הבעל לקה בטרשת ומאז נאלץ לעבור טיפולים רפואיים קשים ונבצרה ממנו היכולת לתפקד כאדם מן המניין. אשתו טיפלה בו לאורך השנים אך לאחרונה הודיעה כי לא תוכל להמשיך לטפל בו. במקביל, ביקשה האישה להתגרש ממנו תוך שבעלה הסכים לתת לה גט.

כאן התעוררה בעיה. כיצד אדם שאינו יכול לתפקד ייתן גט לאשתו? אב בית דין באשדוד, הרב אברהם שמן ואב בית דין ברחובות הרב נחום גורטלר, נסעו עם סופר הגיטין של בית הדין והעדים החתומים על הגיטין לאשקלון, מקום מגוריו של הבעל.

כשהגיעו לבית, הסבירה להם המטפלת כי הבעל שומע היטב את כל מה שמדברים אליו, והוא מבין הכל, היא יכולה לשוחח איתו ולקבל ממנו תשובות שלמות הבנויות ממשפטים שלמים. המטפלת הציגה בפני הרבנים טבלה שבה רשומים כל האותיות, המחולקות לשש שורות.

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
הדיינים שאלו את הבעל אם הוא רוצה להתגרש והוא הביע עניין רב/ShutterStock, שאטרסטוק

כאשר המטפלת מציגה לבעל את הטבלה, היא מצביעה על השורה הראשונה ושואלת אותו אם האות במילה שהוא רוצה לומר נמצאת בשורה זו, לאחר מכן, היא מעבירה את אצבעה לשורה השנייה, וכן הלאה. כאשר היא מצביעה על השורה שבה יש את האות של המילה הראשונה שהוא רוצה לומר הוא סוגר את עיניו וכך היא יודעת שבאותה שורה נמצאת האות הראשונה של המילה שהוא רוצה לומר. וכך גם לגבי שאר האותיות, אותן היא רושמת בזו אחר זו על גבי לוח.

הדיינים שאלו את הבעל אם הוא רוצה להתגרש והוא הביע עניין רב. "מתברר שעוד לפני שחלה במחלתו, מערכת היחסים עם אשתו לא הייתה תקינה", סיפרו הדיינים, "ועכשיו הוא כועס על אשתו שעזבה אותו לפני כשנה ומאז לא מטפלת בו." בנוסף, אמר הבעל כי הוא לא מעוניין שיהיה לה חלק ונחלה בנכסיו שימות, "הסברנו לבעל כיצד יתבצע הגט", סיפרה משלחת הדיינים, "אמרנו לו שהוא צריך לצוות את הסופר שיכתוב גט ולעדים שיחתמו על הגט, ואח"כ הוא צריך לצוות את הסופר שיהיה שליח לתת את הגט לאשתו, וכאשר השליח ייתן את הגט לאישה היא תהיה מגורשת ממנו ומותרת לכל אדם" הנהלת בתי הדין אמרו כי היא פועלת רבות ותמשיך לפעול בדרכים יצירתיות על מנת לפתור מקרים סבוכים כדוגמת מקרה קשה זה.

עוד בנושא בוואלה! יהדות

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully