וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות טיפול ההמרה התחתנתי עם אישה

משה

6.10.2014 / 10:00

"אני לא אומר שאין לי משיכה לגברים. אני אפילו מסכים שהמשיכה שלי לגברים היום חזקה. אך אחרי טיפול שעברתי הגיעה הנסיכה שלי. אנחנו נשואים מעל 25 שנים, ולא קיימתי יחסים עם גברים כבר למעלה מ-35 שנים". משה (שם בדוי) מספר על הטיפול שעבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצאתי את ההגדרה האמיתית שלי - הומוסקסואל

גדלתי בחו"ל במשפחה יהודית חילונית. בגיל 19 יצאתי מהארון. הרגשתי שחרור עצום, הרגשתי שמצאתי את ההגדרה האמיתית שלי - הומוסקסואל, ונשמתי לרווחה. בגיל 20, מצאתי עוד בחור יהודי כמוני. חיינו יחד במשך 5 שנים, זוג לכל דבר. אחרי 3 שנים וחצי, היחסים התחילו להתדרדר. בן הזוג שלי התחיל להתעניין בגברים אחרים, התחלנו לריב, עברנו תקופה קשה שנמשכה שנה וחצי עד שהגיעו מים עד נפש. בסוף הבנתי שאני צריך להיפרד ממנו. זה לא היה קל, אבל בתוכי ידעתי שזה נכון. קניתי כרטיס לכיוון אחד לארץ, והגעתי לירושלים.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

לסמס בשבת? יש אפליקציה כשרה בשביל זה

סקס סמים ורבנים: ההיפים מ"וודסטוק" שחזרו בתשובה

הילדים החילונים של החוזרים בתשובה



ביומי הראשון בארץ פגשתי יהודי חרדי שהקדיש את חייו להכיר ליהודים מתבוללים את המסורת הדתית שלהם. הוא הביא אותי לישיבה של חוזרים בתשובה. החלטתי לנסות את זה במשך שבוע. ידעתי שאין להם סיכוי "לתפוס" אותי באמת, כי הייתי הומו ולכן "מחוסן" מהניסיונות שלהם. נשארתי כי חשבתי שזו הזדמנות נדירה – ללמוד בישיבה חרדית, שלא אוכל לפספס ולא לשים על מי שאני. אבל זה לא עבד בדיוק כך.

הם אמרו ש"זה יסתדר"

אחרי שבוע אחד, נשארתי. ועוד שבוע, ועוד חודש. בסופו של דבר הייתי שם חצי שנה, ואז עברתי לישיבה אחרת. הנשמה היהודית הרדומה שלי התחילה להדהד עם הרבה ממה שהכרתי בפעם הראשונה בחיי. הרבנים הרגיעו אותי בנוגע למשיכה המינית שלי, הם אמרו ש"זה יסתדר". שמתי את הנושא המיני בצד לכמה שנים.

לא ידעתי עדיין מה לעשות עם הנושא, אבל היה לי יותר ויותר ברור שגבר מתוכנן להיות עם אישה ולא עם גבר, גם אם הוא מרגיש משיכה לגברים, הדבר נוגד את הבסיס שלו. אבל מה עושים?

אני סוג של גבר אחר

אחרי כמה שנים של לימוד היהדות, נוכחתי לדעת ששום דבר לא השתנה בנוגע למשיכה שלי לגברים ולגבי חוסר המשיכה שלי לבנות. חיפשתי מטפל שיוכל לעזור לי. פגשתי מטפל שהייתי אצלו במשך 3 שנים. לא עסקנו רבות במיניות, אלא התמקדנו לרוב על בניית הערך העצמי החלש שלי. לא ידעתי אז לנסח את זה, אבל בחוויה שלי, המשיכה שלי לגברים נבעה ישירות מההרגשה שלי ש"אין לי את זה". זאת הרגשה - שמצאתי אחר כך אצל הרבה מאד גברים עם משיכה תוך מגדרית (מת"ם) – שיש דבר שקוראים לו "גבריות" וחסר לי אותה. שאני סוג שלי גבר אחר, "לפלף", עדין, חלש במובן מסוים. ושאני נמשך לגברים ש"יש להם את זה" כי הם משלימים אותי.

זה פשוט – כל גבר זקוק לגבריות, ואם הוא מאמין שאין לו את זה, הוא יחפש את זה אצל אחרים כי זה צורך חיוני שלו. וככל שהוא מבין, מאמין ומרגיש עמוק בפנים שהוא גבר בן גברים, עם שויון זכויות לכל הגברים, המשיכה שלו לגברים הולכת ופוחתת והוא נהיה פנוי להתייחס לבנות. זה, בכל אופן, מה שקרה אצלי.

לא קיימתי יחסים עם גברים למעלה מ-35 שנים

במקרה שלי, היה עוד נדבך בטיפול, ניסיון חשוב מכונן עם סרוגייט - אישה מקצועית המטפלת בבעיות מיניות תוך כדי מגע ונסיון מיני ממש. במקביל לטיפול פסיכולוגי, ניהלתי סידרה של מפגשים איתה שבה למדתי על בשרי שאם אני רגוע, ויש תקשורת פתוחה וטובה ביננו, אין לי שום בעיה ליהנות מיחסים אינטימיים מיניים מלאים עם אישה.


נפגשנו אולי 12 פעמים במשך כמה שבועות בקליניקה מקצועית בתל אביב המטפלת בבעיות מיניות, ומעסיקה צוות של פסיכולוגים העובדים עם כ-10 סרוגייטים, נשים וגברים, ושעובדת באותה מתכונת שאני עברתי. מנהלת הקליניקה אמרה לי שבניסיון שלה, אם גבר הומוסקסואל רוצה להיפתח לקשר מיני חי עם נשים, זאת בכלל לא בעיה. הוא יכול ללמוד לעשות את זה וליהנות ממנו. אחרי הנסיון הזה, נשאר לי רק לחכות לנסיכה שלי, שהגיעה תוך 3 שנים. אנחנו נשואים מעל 25 שנים, ולא קיימתי יחסים עם גברים כבר למעלה מ-35 שנים.

המשיכה לגברים שלי היום עדיין יותר חזקה

בניסיון שלי, ושל גברים כמוני שאני מכיר, הדבר הוא אפשרי ביותר. אנחנו לא מבינים את הסיפור המלא של התפתחות ההומוסקואליות. כנראה, שמשהו קורה מוקדם מאד בחיינו שמעוות את המיניות הטבעית שלנו ומפנה אותנו לגברים במקום לנשים. ברור שקשה יותר לגדול להיות גבר מאשר להיות אישה. בשביל בנות וגם בנים, הדמות הראשונית הדומיננטית היא האמא. בנות גדלות במסלול ישיר. האובייקט הראשון שלהן היא האמא, והן הולכות ומתפתחות בכיוון שלה, כדי להפוך לאישה, כמו אמא. אבל בן צריך לשנות כיוון בשלב כל שהוא, וכנראה שלשנות כיוון זה מסובך. למה יש כל כך יותר סטיות מיניות אצל גברים (במספרים) מאשר אצל נשים? זה פשוט מעבר יותר מורכב.

אני לא אומר וטוען שאין לי משיכה לגברים. אני אפילו מסכים שהמשיכה שלי לגברים היום עדיין יותר חזקה ונוכחת מזאת לנשים. אבל המת"ם שלי לא מפריע לי בחיים. כי אני מבין ויודע שאם אני נמשך לגבר, זה מכיוון שאני לא מאוזן בהרגשה הפנימית שלי – זאת אומרת שאני מרגיש איך שהוא "פחות מ.." ואני יודע מה עלי לעשות כדי לחזור לשפיות.

הכותב הוא חבר בעמותת כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים.

משה הוא שם בדוי, השם האמיתי שמור במערכת.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully