וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל החרדי: בזכות הרב קנייבסקי, אין לנו אפילו חולה אחד

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

1.12.2020 / 14:32

בדיון שנערך בוועדה לענייני ביקורת המדינה אמר הרב אברהם שלום פינזל, מנהל תלמוד תורה "חכמת שלמה" בירושלים שפתיחת המוסדות דווקא הורידה את אחוזי ההדבקה: "אמרו שיהיה פיגוע קורונה, אבל אין לנו חולה אחד וגם הדוחות שחולקו, בוטלו. איך המגזר הכללי לא יוצא לרחובות?"

הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
נתן את ההוראה לפתוח את המוסדות. מרן הרב חיים קנייבסקי/ראובן קסטרו

הנתונים על תחלואת הקורונה במגזר החרדי מעסיקים בימים אלו את אנשי המקצוע במשרד הבריאות ואת הפוליטיקאים, כאשר השאלה המרכזית היא כיצד, למרות פתיחת מוסדות הלימוד במגזר החרדי, אחוזי ההדבקה נותרים נמוכים.

ביום שני נערך דיון בנושא בוועדה לענייני ביקורת המדינה, בהשתתפות הרב אברהם שלום פינזל, שמנהל את תלמוד תורה "חכמת שלמה" בירושלים. פינזל סיפר בדיון על כך שמערכת החינוך תחתיו פתוחה כרגיל ולדבריו, דווקא בגלל פתיחת מוסדות החינוך ישנה ירידה בהדבקה ובאחוז הנדבקים מקרב הנבדקים.

לדברי פינזל: "הרבה מוסדות שפעלו קיבלו דוחות, אבל בסוף בשל בעיה משפטית הדוחות בוטלו. נתוני התחלואה מראים שכמעט אין הדבקה בגילאים האלה. מחג פורים ועד לחג הסוכות נמצאו 67 תלמידים חולים בלבד מתוך 2,500 תלמידים. אני לא מצליח להבין איך המגזר הכללי לא יוצא לרחובות על מנת שייפתחו את מוסדות החינוך. אם הנתונים האמתיים על הדבקה במוסדות חינוך יפורסמו, תהיה פה רעידת אדמה במדינה".

פינזל התייחס להוראתו של מרן הרב חיים קנייבסקי לפתוח את מוסדות הלימוד: "ניבאו לנו אחרי סוכות שאם נפתח יהיה פיגוע קורונה, אבל אין לנו חולה אחד. אני רואה בזה את ברכת הרב קנייבסקי, אבל בדרכי ההשתדלות ניתן לראות שאין הדבקה במוסדות חינוך. אנחנו עושים זאת תוך הקפדה על קפסולות וכל חולה שמתגלה במוסד מבודד מסביבת הלימוד. נעשות פעולות שונות, כגון בדיקות לכל התלמידים והצוות שישבו בסמוך לחולה ובמצטבר נערכו מאות רבות של בדיקות", אמר.

הוא הוסיף: "נכון להיום הלימודים מבוצעים בקפסולות קטנות וצוות של שבעה מפקחים מבצע בקרות בנושא. בשורה התחתונה, הלמידה מתנהלת כרגיל, כאשר הצוות והתלמידים עוטים מסכות כל העת. ילד שלא שומר על ההנחיות יודע שהוא יורחק לצמיתות".

מאיראן ועד וייטנאם: היוזמה היהודית שכבשה את העולם

"נזר הבריאה": הרב הראשי קרא לגבאים להנגיש את בתי הכנסת

התפללו: חבר מועצת חכמי התורה נדבק בקורונה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • קורונה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully