וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים נערכים לחוק הגיוס: "נרד מהארץ"

27.2.2014 / 13:43

בהנהגה החרדית מחריפים את הטון במאבק נגד הגיוס. חסידות בעלז המונה כ-7,000 משפחות, קראה לחסידים לרדת מהארץ. נשות הח"כים החרדים פנו לשרה נתניהו כדי שתשפיע על רה"מ

משתה פורים חגיגי בחסידות בעלז בירושלים, מרץ 2011. עומר מירון
חסידי בעלז/עומר מירון

החרדים נערכים ליום שאחרי אישור חוק הגיוס. חסידות בעלז, המונה כ-7,000 משפחות קראה לחסידים לרדת מהארץ. בכותרת הראשית שהתפרסמה הבוקר ב"המחנה החרדי", הביטאון הרשמי של החסידות נכתב כי ישנה "היערכות ראשונית לירידה המונית מהארץ" וכי "סנטורים אמריקניים הבטיחו סיוע בהשגת מעמד של פליטים לכל משפחה. ביום בו תושלם חקיקת גזירת הגיוס ייפתחו משרדי ההגירה בישראל ובארצות הברית".

עוד בנושא:
אני חרדי ודורש שוויון בנטל
"יהיה רצח רבין חדש. לפיד יירצח על ידי חרדי"
סערת חוק הגיוס: מי הפיץ תמונות לפיד במדי נאצי?
היום בו ראש הממשלה הפך אותי לעבריין
לא תצליחו לגייס אותנו, אנחנו נחושים
החרדים לא נלחמים נגד הצבא אלא בעד החינוך

מאז אושר חוק הגיוס, הכולל הטלת סנקציות פליליות על משתמטים משירות צבאי, בהנהגה החרדית החריפו את הטון במאבק נגד גיוס חרדים. ההנהגה החרדית מיקדה בימים האחרונים את המאבק בראש הממשלה בנימין נתניהו וסימנו אותו כ"אשם העיקרי" בחוק הגיוס. אתמול (רביעי) פנו נשות חברי הכנסת החרדים לשרה נתניהו במטרה שתשפיע על ראש הממשלה בכדי לשנות את חוק הגיוס. הן הסבירו כי הפנייה אליה היא "חריגה ותקדימית" אך נעשית, "נוכח הסכנה האורבת לאחוות הכלל ולעולם התורה, תוך התהוות קרע בעם ושיסוי ציבורים שלמים בשלומי אמונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשות הח"כים החרדים פנו אל שרה נתניהו כדי שתשפיע על בעלה לשנות את החוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, הורו הרבנים שנשים המתגוררות בירושלים ישתתפו בעצרת המחאה נגד חוק הגיוס שתתקיים ביום ראשון בעיר, אך על נשים שמתגוררות מחוץ לעיר הוטלה החובה לשבת בבית ולקרוא תהילים בזמן העצרת. בנוסף, רק ילדים מגיל 9 ומעלה המתגוררים בבירה נקראו להשתתף בעצרת. המארגנים הקימו בימים האחרונים וועדות רבות כדי להתכונן לעצרת. מוועדת שילוט, אבטחה, תחבורה ועד הסברה ודוברות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully