וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאי, אבל שום רב לא מציץ לך בטבילה

29.10.2013 / 9:00

מבט הבלנית מתעתע יותר ממבט חודרני של גבר? אישה מתמודדת יום יום עם מבטים, הערות ושריקות והבלנית היא הבעיה? המקווה נועד בשבילך כי בחרת לטבול, אף אחד לא בא לשלוט בך

זו הפעם השניה שאני נאלצת לגעת בנושא רגיש זה. הפעם בעקבות טור שהתפרסם כאן אתמול. מדוע אני נאלצת? קראתי את דבריה של הכותבת, והתחשק לי לצעוק בקול שכולם ישמעו, די! מאיפה הלכלוך העצוב הזה? רציתי לכתוב לה תשובה כעוסה, אך משנרגעתי, הבנתי שאין לי כלל על מה לכעוס. אולי דווקא לרחם עליה ולכן עלי להגיב לה במלוא העדינות האפשרית.


בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

מדוע היא אינה יכולה לטבול בעצמה? היא הרי יודעת לצלול מצוין

הכותבת חשה כי מבטה של הבלנית במקווה, מתעתע יותר ממבטו של גבר שתוקע בך מבט חודרני. אני משתגעת. מה שאישה בכל עיר חשה יום יום ומתמודדת עם המבטים, ההערות, העקיצות והשריקות, הכותבת חווה בעת שהיא באה לקיים מצוות טהרה ולטבול במקווה. ומי זו שמעזה לתקוע בה מבט? הבלנית! כן, זו שתפקידה לסייע לאישה החפצה לשמור על מצוות טהרה, לקיים אותה כהלכה.

היא חשה כי המבט של הבלנית הוא שלוחה של גבר, במקרה הזה רב, ששלח אותה להיות הבייביסיטר שלה במקווה והדבר גורם לה להשפלה בזמן הטבילה. היא גם אינה מבינה מדוע היא אינה יכולה לטבול בעצמה? היא הרי יודעת לצלול מצוין, אלא מה, הבלנית במקווה לא הסכימה לאשר זאת, והזדרזה להתקשר לרב על מנת לשאול את דעתו בעניין. כאן המבט של הבלנית כבר הפך להיות בעיניה של גלי, פולשני פי כמה. זאת אומרת, לא המבט של הבלנית, אלא המבט של הרב דרך עיני הבלנית כמובן. הרשי לי יקירתי להסביר לך מספר דברים שכנראה אין לך ולו שמץ של ידע בסיסי בהם.

עוד בוואלה! יהדות

הרבי שמת חסר כל - בגלל האהבה

אלוהים לא נמצא רק בעזרת הנשים

את שוכחת שהמקום הזה נועד בשבילך ואף אחד לא בא לשלוט בך

המבט של הבלנית אינו חודר אותך, מהסיבה היחידה, שבלנית תעשה הכל על מנת להביט בך רק כשאת במים, כי מה לעשות, אסור לטבול לבד. עלינו לוודא שכל שערה נכנסה למים ואת זה איננו יכולות לעשות בעצמנו. הרב, על אף דמיונך הפורה, אינו מביט בך דרך עיני הבלנית. הוא יודע מי את? ראה אותך? שמע אותה אומרת את שמך? הוא בסך הכל סייע לבלנית לסייע לך לא לעבור על איסור.

מרוב שאת עסוקה בתיאוריה ואקדמיה ובמיוחד בנושא "מגדר", את שוכחת שהמקום הזה נועד בשבילך. את כאן כי בחרת לקיים את מצוות התורה ולטבול, ואף אחד לא בא לשלוט בך. היחיד שמעניין אותו שטבלת, חוץ מבעלך, זה בורא עולם!

עוד בוואלה! יהדות

חרדים אשכנזים: אחרי ברקת, אל תעזו להתלונן על לפיד

רב חרדי: המתנחלים הם סכנה למדינת ישראל

כולנו יודעים מאין באים הילדים ואיננו מתביישים בכך

מדוע כשאת נכנסת לניו פארם לקנות איפור חדש, ישנה דיילת ליד כל סטנד? את לא יודעת להתיז בושם בעצמך? למרוח שפתון במו אצבעותייך? למה היא צריכה לתת מבט מתעתע בצבע עורך ולהחליט איזה גוון של מייק אפ את צריכה? אני למשל יכולה להרגיש דרך עיניה את יצרן המייק אפ, מביט בי בעיניו חומדות הממון ומגחך בבוז על הסכום העתק שאני הולכת להוציא כעת על המוצר שלו.

עוד היא כותבת ואני כמעט בוכה. המקווה מאפשר סוג של שליטה של בעלי הכוח על ההתנהלות המינית של זוגות בחברה הדתית. וכן, "כשאת מגיעה למקווה, את מכריזה על היותך פעילה מינית ועל לוחות הזמנים של הפעילות הזו. אם את מגיעה באופן תכוף, את כנראה מתמודדת עם דימומים תכופים".

תקשיבי, כולנו יודעים מאין באים הילדים ואיננו מתביישים בכך. אנחנו כן מקפידים על צנעת המצווה ולכן המקוואות ממוקמות במקומות צדדיים וחשוכים. האם לדעתך, הבלנית זוכרת מתי את מגיעה לטבול ומתי לא? האם לדעתך, אם לא הגעת למקווה במשך חודשיים, הבלנית המשועממת בעלת המבט המתעתע, יושבת בעבודה ומהרהרת, האם הכותבת לא הגיעה למקווה כי היא לא קיבלה ווסת חודשיים? אולי היא בהריון? אולי היא לוקחת כדורים? או אולי חלילה, אמאלה, היא החליטה לא לשמור על טהרה? לו הייתי בלנית, הייתי נעלבת.

עוד בוואלה! יהדות

הלם בנווה תמסח: הרב מצליח הפסיד בבחירות

הרב מצליח נזכר בסבו שהיה מלקק זרעי עקרבים

ומה עם המבטים של המראיין בעבודה שבוחן אותך מכף רגל ועד ראש?

יש פעמים שאני הולכת למכולת וקונה שקית חלב וביום שאחריה אני קונה שלוש וכעבור יומיים אני קונה עוד שתיים. אז בעל המכולת מעוניין לדעת מה מצב החלב אצלי בבית? הפכת את הבלנית לחוש חש הבלש בעל רצון מטורף לעקוב אחר הרגלייך המיניים, מה נהיה? למה שוב תחושת הרדיפה?

מה דעתך על גניקולוגים ומבטם החודר? ומה זה אומר אם קבעת תור יותר מפעמיים בחודש אחד? ומה עם המבטים של המראיין בעבודה שבוחן אותך מכף רגל ועד ראש? והפרסומות בהן נשים שעברו סינון קפדני, מפתות אותנו לקנות בושם, אריזת שוקולד או אטב כביסה, כשמבטים מלאי זימה שוטפים אותן ללא בושה? וסוכני דוגמניות ששוברים לבבות של בנות עשרה אנורקטיות, רק כי הן לא מספיק כאלו? כבר לא מספיק מתעתע עבורך? תמו בעיות המבטים? רק זה של הבלנית נדמה לך כעיניים של רב זכר בגוף אישה?

עוד בוואלה! יהדות

פיצול האישיות של נינט והאדמה שרעדה

כבוד הרב, יש סגולה להתחתן עם גויה?

אם את מוכנה לוותר על הזכות הזאת, בעיה אישית שלך, אבל אל תשמיצי את שמן הטוב של נשים יקרות

אז אולי, תבדקי מה הבעיה. אני למשל אומרת לבלנית תודה. על הסיוע, על התזכורת לעיין, על שהיא אוחזת את המגבת מעל גובה עיניה עד שאני במים ומברכת אותי ללא הפוגה ביוצאי משם נרגשת ולוחצת את ידי באהבה, כאילו אני בתה היחידה. אם את מוכנה לוותר על הזכות הזאת, בעיה אישית שלך, אבל אל תשמיצי את שמן הטוב של נשים יקרות העובדות בעבודה שממש לא כל אחת היתה מוכנה לעשות. ואם כל שחשקה נפשך הוא פרטיות, קחי איתך חברה טובה, כזו שאת לא נבוכה לידה בביקיני, סעו לכן לנהר שקט וחשוך, למדנה קודם את פרטי הלכות הטבילה, ויאללה, מה הבעיה? בסך הכל תפני חדר לזו שממתינה לתורה, נרגשת ושמחה ורוצה לחזור כבר הביתה לבעלה, מנחשת למה?

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully