למה אסור לומר לומר את שם ה' לשווא?
למה אסור לנקוב בשם השם? למה רגע אחרי שהתקרבנו, נאסר עלינו לקרוא בשמו, לגלגל את עוצמתו על השפתיים? האם תמיד ההרחקה משרתת את הקדושה? ואם לא, את מי היא כן משרתת?
למה אסור לנקוב בשם השם? למה רגע אחרי שהתקרבנו, נאסר עלינו לקרוא בשמו, לגלגל את עוצמתו על השפתיים? האם תמיד ההרחקה משרתת את הקדושה? ואם לא, את מי היא כן משרתת?
רבים בציבור הדתי לא רואים בעין יפה היחלצות לעזרת הסובלים בעולם. "יש מספיק מסכנים אצלנו וצריך לעזור לאחינו לפני שדואגים לעולם". זוהי דרכה של היהדות? הרב לוביץ מסביר שלא
מה זה אומר להיות קדושים? איך זה מתקשר אלינו אל העולם האנושי, היומיומי, המורכב מהרבה רגעים קטנים וחולשות ודחפים? ויותר מזה, מה זה אומר להיות קדוש כאלוהים?
פסח הוא הזדמנות להטמיע בקרבנו את הרגישות למצוקות הכלכליות בחברה הישראלית, לדרוש מהממשלה ומעצמנו לעשות יותר כדי שיציאת מצרים תהיה לא רק סיבה למסיבה אלא גם תניע שינויים
המפגש של בית ישראל עם מסורת החג מעודד משום שלמרות המאמץ של מחברי ההגדה להעלים את משה מהסיפור שלנו, מרכז הכובד של הדרמה נשאר אנושי
פרשת נגעי בתים יכולה ללמד על הזהירות הנדרשת מכל התייחסות שלילית לאחר. חובה לחשוב פעמיים, ואף לשבת שבעה נקיים לפני שחורצים דין שלילי על בית, על אחת כמה וכמה על בני אדם
הפרשה, שעניינה טיפול הכהן בנגע הצרעת, מבקשת לעשות את התיקון הנדרש בכל רמה. נתקן את עצמנו, נתקן את החברה הישראלית, נתקן את העולם. והשבוע הוכח שיש לנו הרבה מה לתקן