ללמוד מעמלק על סוגיית הגיור של ימנו
לדברי חז"ל הסיבה לכך שעמלק הפך לרודפם של ישראל נעוצה בעובדה שאבותינו הרחיקו את תמנע - אמו של עמלק, בעת שזו רצתה להתגייר. כדאי ללמוד מכך על רבנים מסויימים שמתנגדים כיום לתהליכי הגיור
לדברי חז"ל הסיבה לכך שעמלק הפך לרודפם של ישראל נעוצה בעובדה שאבותינו הרחיקו את תמנע - אמו של עמלק, בעת שזו רצתה להתגייר. כדאי ללמוד מכך על רבנים מסויימים שמתנגדים כיום לתהליכי הגיור
כל מי שלבש פעם מדים בחייו מכיר את ההרגשה - ללכת ברחוב עם מדים, תג יחידה ודרגות יוצר מיד הרגשה ייצוגית של "להיות חלק ממשהו". לא סתם נותנת התורה דגש ופירוט רב על בגדי הכהונה
מדוע בחר שלמה לא להשתמש בחומרים שהשאיר לו דוד לצורך בניית המשכן? ומי היו אלה שנבחרו לבנות את הפרויקט החשוב מכולם (לא מי שחשבתם). הרב ד"ר רונן לוביץ על פרשת "תרומה" והקשר שלה להתגוננות הלא נכונה של אנשי ראש הממשלה אל מול הביקורת נגדו
סיפור בריאת העולם מתואר בתורה בבפרק אחד בלבד, ואילו תאור בניית המשכן תופס חלק עצום מספר שמות, חמש פרשות שלמות - בלי פרופורציה בכלל. ומדובר אחרי הכל במשכן זמני, במדבר. אם כן, למה תיאור ארוך כל כך? למה זה חשוב? מהו בדיוק המשכן?
פרשת השבוע, פרשת "משפטים", בוחנת את העונשים שיש לתת על עבירה, אך לצד ההגנה על הקורבן, היא דואגת גם להזכיר שהעבריין הוא אדם ויש לנהוג במידתיות כלפיו. הרב רונן לוביץ' בוחן את הדברים ביחס למציאות בחברה הישראלית של ימינו. האם אנו מחמירים עם הח"כים והשוטרים?
האם מי ש"מקלל את אביו ואמו, מות יומת"? כנראה שלא בחברה המודרנית. החוק היבש, כפי שהוא נכתב בתורה ובין היתר בפרשת "משפטים", נתון לדיון. מה שחשוב יותר והופך את התורה למקורית הוא האתוס שבגללו כל חוק נוצר. ערן ברוך בוחן את הדברים
מבלי שינקוט עמדה בפרשות הבקבוקים או רהיטי הגן או הנסיעות לחו"ל של רה"מ ואשתו, ומבלי לחרוץ דין בהרשעת קצין משטרה שהתעניין באשת חברו. מצא עצמו השבוע הרב רונן לוביץ' נמשך לעיסוק ב'לא תחמוד'. איך אפשר לצוות את האדם על הרהורי ליבו? התשובה בפנים
איך משה "מתווך" לעם של עבדים רעיון אמורפי כל כך ודורש מהם ציות מלא? איך "מצע הבחירות" איתו הוא בא אל העם, אמורים לגרום לאנשים העייפים שבתחתית הר סיני "לשים את הפתק הנכון בקלפי"? ערן ברוך עונה