אצל חיים הכט, יוסף הצדיק היה יוצא - צדיק
כששומעים על שחיתות נבחרי הציבור, מבינים שלא כולם היו יוצאים ישרים בתכנית "יצאת צדיק". יש להביט בדרכו של יוסף שיצא צדיק אצל אשת פוטיפר ובמדיניות הכלכלית. הוא צריך להוות דגם לחיקוי
כששומעים על שחיתות נבחרי הציבור, מבינים שלא כולם היו יוצאים ישרים בתכנית "יצאת צדיק". יש להביט בדרכו של יוסף שיצא צדיק אצל אשת פוטיפר ובמדיניות הכלכלית. הוא צריך להוות דגם לחיקוי
למרות הצפייה שיוסף יסדר ג'ובים בשלטון למשפחתו, וישלב אותם בסיפור ההצלחה הכלכלי, הוא לא מכניס אותם לבורסה המצרית ולא מערבב אותם בסיפור ההצלחה שלו. הוא עושה כאן הפרדה
מנהיגי אמת בישראל ראו עצמם מאז ומעולם כמשרתי ציבור. לעיתים היה צורך לשכנעם שהם ראויים לתפקיד, ה משום מה להפנים שכל מה שהם רוצים הוא לעזור לציבור. כדאי שילמדו על השינוי הדרסטי שעשה יוסף
יהודה מלמד אותנו שהמילה "אחריות" נושאת בחובה את המילים אח ואחים ובעת ובעונה אחת את המילה אחר ואחרות. האם מנהיגנו שהולכים לבחירות מודעים למשמעות המילה?
תקופת בחירות הם ימים של התלהטות רגשות, השתלחות ביריבים פוליטיים והתלהמות במילים פוגעניות, כדאי לזכור איך טעויות אנוש מנעו ממשפחה טובה לשבת בשלווה, והביאו אומה שלמה לצרה צרורה
התעוזה הנשית של תמר מזכירה לי את המאבק של נשים חרדיות, שנפתח בימים האחרונים. ח"כ מוזס קבע כי "לא יהיו נשים בפוליטיקה". האם הוא קרא את פרשת השבוע על מעשה תמר? האם יהיה מסוגל לומר צדקה ממני?
יש אומרים שהיתה זו נשיקה כואבת: עשיו בכה שהוא נאלץ לנשק יהודי, ויעקב בכה כי ידע שנשיקה עם שונא ישראל דורשת מחיר של וויתורים. ובכל זאת הייתה נשיקה. למה? הרב רונן לוביץ' מסביר
חברי מועצת העם החליטו לקרוא למדינה החדשה - ישראל. בשם זה גלום קונפליקט פנימי - "כי שרית עם אלוהים ועם אנשים, ותוכל". האם הם כיוונו למשמעות המילה? מדינת ישראל יכולה להתמודד רוחנית ופנימית מול השסע העמוק בזהותה הלאומית?
רק לפני שנה וקצת בירך הרב עובדיה את בניו באהבה וניסה לגשר, לפייס ולקדם את התנועה שבנה בעמל רב שנים ארוכות. כמה נוראה עכשיו שנאת האחים